Öland och Råådalen

Har tävlat hela helgen. Stigit upp 04.30 båda dagarna. Men har haft två trevliga dagar. På Öland tävlade vi med Nemos lag. Kom precis utanför sm pinnen. Nemo var nolla och de andra också. Men det räckte ändå inte.

Med Wilja tävlade jag agilityklass 3 och hoppklass 3. Agilityklassen var en riktigt klurig bana. Men vi klarade den bra tycker jag. Hon rev ett hinder för att jag sa hennes namn för tidigt. Hade troligtvis blivit sm-pinne annars =). Men huvudsaken var att hon gick bra. I hoppklassen valde jag att diska henne. Hon var alldelses för ivrig i starten.

Igår i Råådalen hade vi sån otur. Med Wiljas lag blev vi 4 och det var 3 sm pinnar.
I hopploppet med Nemo där vi saknar en pinne till SM kom vi precis utanför sm pinne. Blev trea och det var två pinnar. Nemo nollade detta loppet också. Sista klassen var också ett hopplopp. Nemo nollade detta lopp. Han gick så fint. Men tyvärr diskade sig sista hunden så blev inget där heller.  Hade bara tre hinder kvar. Men så nära vi var. Ja det finns fler chanser kvar.

Man kan bara hoppas på att det ska gå vägen. Nemo har varit jätte duktig med tre nollade lopp denna helgen.

Tävlade  Emeliesn Ior på Öland också. Han gick jättre bra =) 5 fel i båda klasserna. 

Nu ska jag iväg och träna med Emelie i Sölvesborg.

Ha det bra


Kommentarer
Postat av: Anonym

Såå snygg prins du har!!!

2010-09-13 @ 17:31:14
Postat av: Malena

Ni e så fantastiskt duktiga ihop du och dina hundar. Du är en duktig handler som kan köra många olika hundar!! Bra jobbat Anna. Bara 6 dagar kvar sen är vi back on track igen efter vårt bruks uppehåll :) kram

2010-09-13 @ 19:42:14
URL: http://Http://valjelivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0